I came to Cairns and all I got is rained on… - Reisverslag uit Cairns, Australië van guido overzet - WaarBenJij.nu I came to Cairns and all I got is rained on… - Reisverslag uit Cairns, Australië van guido overzet - WaarBenJij.nu

I came to Cairns and all I got is rained on…

Door: Guido Overzet

Blijf op de hoogte en volg guido

15 Maart 2011 | Australië, Cairns

Ha mensen!
Als je dit blog leest voor mijn spannende avonturen, kom je dit keer bedrogen uit. Wel heb ik mooie duikfoto’s voor je! Ik zit namelijk nog steeds in Cairns en eigenlijk is er vrij weinig gebeurd. ’t Lijkt erop dat ik zo’n hostelgast ben geworden, een vaste klant die mensen ziet komen en gaan en niet echt veel uitvoert op een dag. Ik noem ’t liever nog even vakantie vieren, nu ’t nog kan. Ook wel ’s lekker om de weg te weten in een stad, en bekenden tegen te komen. Ga binnenkort weer verder reizen, maar heb in ieder geval genoten van mijn tijd in Cairns.

08-03-2011 Weinig gebeurd
Vanochtend eerst maar ‘s bellen met Greyhound, voordat ik voor niets m’n spullen inpakte en naar ’t busstation ging. Wederom was de bus naar Townsville geannuleerd. Verder geen probleem, had er al half op gerekend vanwege de regen gisteren. Het regende vandaag en was wat afgekoeld naar 27 graden. Ben daarom over de boulevard gaan hardlopen, twee keer 12 minuten. Nog steeds zweten als een otter natuurlijk. Moest wel weer ff wennen, is al vier maanden geleden dat ik dat voor ’t laatst heb gedaan. Daarna ff douchen bij de Lagune en daarin wezen zwemmen, wat baantjes getrokken. Lekker rustig, door de regen was ik op een gegeven moment de enige die aan ’t zwemmen was. En dat terwijl ik in de gaten werd gehouden door twee lifeguards, hoe veilig kun je ’t krijgen? Was in ieder geval wel een luxe, om na ’t hardlopen gelijk lekker in ’t water te duiken.

De middag besteed aan winkelen in Cairns Central winkelcentrum (kijken, kijken, niets kopen), een film gekeken en een boek gelezen. ’s Avonds regende ’t weer hard. Was eigenlijk van plan naar de Lagune te lopen, maar dat maar achterwege gelaten. Heb voor mezelf gekookt (op een gaspit, moest de ander delen) en een film gekeken. Ook meer dan een uur geskyped met Jasmijn, erg leuk! Ik hoop echter wel dat morgen de bus weer gaat, begin ’t nou wel zat te worden. De ochtend gaat vaak snel en in de avonden vermaak ik me goed. Maar de middagen duren best wel lang. We zullen ’t zien.

09-03-2011 weer ’s wat anders
Nope, geen bus. Een beetje lopen lummelen en op de laptop gezeten. Had een leuke opleiding gevonden in Antwerpen, alleen die is in ’t Engels. Nu moet je daar een certificaat voor hebben. Laat er in Bayron Bay nou zo’n school zitten, waar je dat kan halen. Meteen maar ff gebeld. De vrouw aan de lijn zei dat ik goed Engels spreek en misschien nog geen eens zo’n cursus hoef te doen (zes weken á een paar duizend dollar). Wellicht kan ik volstaan met alleen een toets, die kun je hier in Cairns doen. Ze zou mij een proefexamen opsturen, die ik dan moet maken (zonder spieken), waarop zij beoordeelt of ik ’t ook zonder les zou kunnen. Jammer genoeg was er iets misgegaan, want heb de hele dag geen mailtje ontvangen, aan het eind van de dag maar ff gebeld. Morgen weer een dag. Wat bleek later nou, hij was in m’n map met ongewenste post terechtgekomen. Moet je ook maar net weten. Vind het wel leuk om nog wat nuttigs mee te nemen uit Australië, da’s weer eens wat anders.

De dag besteed aan wandelen op de boulevard, zwemmen, lezen en films kijken. Zeg maar vakantie vieren, eigenlijk. Alleen duurt die van mij nu al vier maanden… Je kan ’t slechter treffen dan vast te zitten in de tropen met van alles en nog wat te doen. Heb daarom voor morgen nog een duiktour geboekt, zelfde als vorige week. Beter om het er nog ff van te nemen! ’s Avonds was ik op weg naar de Mac toen ik twee meiden tegenkwam waarmee ik in Sydney was aangekomen met Australian Backpackers. Daar ff mee naar The Woolshed gegaan voor een maaltijd en een biertje. Was leuk om te horen wat zij allemaal meegemaakt hebben de afgelopen tijd. Ondertussen hadden we ook nog een quizz gedaan, wij waren team ‘geslachtsgemeenschap’. Niemand die het uit kon spreken… We waren erg slecht, dus eindigden onderaan. Ach, was in ieder geval wel ff leuk. Daarna in hostel film gekeken, gelezen en met Jasmijn geskyped. Kijken naar appartementjes in Antwerpen, altijd leuk. Morgen vroeg weer op om te gaan duiken.

10-03-2011 Duikdagje
Vanochtend een uur te vroeg opgestaan (zes uur) wegens miscommunicatie. Je kan niet alles hebben. Ik ging met vier mensen uit het hostel mee en om acht uur moesten we in de haven zijn. Zelfde boot genomen als de vorige keer, met dezelfde gids (Callum Reid, die Nederlander die nu in Australië is gebleven). Wederom twee uur varen naar ’t rif en twee uur terug. Was weer leuk om te duiken! Blijft mooi, die onderwaterwereld. Ook wel lastig, want je zit daar echt in een 3D omgeving met omhoog en naar beneden gaan. De tweede duik was ik iets te zwaar, waardoor ik de hele tijd omlaag ging. Nu moet je weten dat je het rif en de bodem in principe niet aan wilt raken, je weet nooit wat je kapot maakt (of wat jou kan verwonden). Om dat te compenseren had ik dus de hele tijd bijna volledig m’n adem in om te blijven drijven en kon dus slechts oppervlakkig ademhalen. Waardoor ik op een gegeven moment zonder lucht kwam te zitten en dus alles uit moest blazen om weer nieuwe zuurstof te hebben, waardoor ik naar de bodem zakte. Het duurde ff, maar gelukkig was er een slimme manier om dit op te lossen: gewoon wat lucht pompen in je BCD, waardoor je meer drijfvermogen krijgt. Daarna ging ’t beter. We hebben drie seaturtles gezien en heel veel andere vissen. Wel jammer was dat het rif erg te lijden heeft gehad onder de cycloon. Veel koraal was doodgegaan en het leek op een plaats wel alsof er een lawine van koraal naar beneden gedonderd was. Het waren wederom mooie duiken, maar ik vond de vorige leuker. Na ’t duiken nog ff gesnorkeld, bovenop ’t koraal was veel meer leven te vinden! Wel weer een goede dag gehad. O ja, plenty foto’s kunnen maken, we hadden met z’n vijven een duikcamera gehuurd. Check it out!

Teruggekomen in ’t hostel is ’t gedaan met de rust (zat de afgelopen drie dagen alleen op m’n kamer, heerlijk). Er zijn drie Duitsers bijgekomen (prima gasten). Daarnaast zijn Manon en Anita ook weer teruggekomen, dus da’s gezellig! Daar een tijd mee zitten kletsen, en met de Duitser die net was aangekomen (ook MER gedaan). Hij heeft die Engelse toets waar ik ’t eerder over had al gemaakt en zei dat ’t ie helemaal niet moeilijk was. Ik hoop dat ’t ie gelijk heeft, kan ik gewoon met een certificaat naar huis komen, staat weer goed op m’n cv! Ik moet nog ff kijken hoe ik ’t ga doen. Die toets is hier in Cairns op de 19e en eigenlijk bevalt ’t me hier wel erg goed. Ik begin de stad en de mensen een beetje te leren kennen en begin me meer thuis te voelen in ’t hostel. Misschien blijf ik wel gewoon, doe ik wat toertjes en rij ik lekker snel de oostkust langs. En als die bus dan nog steeds niet gaat (vandaag weer niet hoorde ik, heb ’t nog geen eens meer geprobeerd) pak ik wel een vliegtuig naar Brisbane. Morgen blijf ik sowieso nog. Dan ga ik de pre-test maken die de Engelse school mij gestuurd heeft. Voor morgenavond heb ik wellicht plannen om met de Duitser (en z’n vriendin en haar zus) iets te gaan doen. Maar daar morgen meer over, want hier wijzigt toch alles met de minuut. Ik was net van plan om weer bij de Mac te eten, maar eindig net zoals gisteren weer ergens anders. Lachen!

De vriend van Manon, Andy, zat namelijk in een luxe hotelkamer midden in de stad. En ze hadden allerlei hapjes gehaald, kaasjes, stokbrood, garnalen, noem ’t maar op. We hebben op het terras op de eerste verdieping, met uitzicht op ’t plein, als koningen zitten eten. Erg gezellig! Andy is een echte Aussie die in Cape Tribulation leeft, hij is daar receptionist (en ik geloof ook chefkok) bij een hostel. Hij krijgt daar een huis waar geen ramen en deuren inzitten, die heeft ’t ie niet nodig. Als er grote spinnen komen is dat een goed iets, dan heeft ’t ie minder last van muggen en vliegen. Hele aardige kerel. Uiteindelijk zijn we om ongeveer 12 uur eens teruggelopen naar ’t hostel.

10-03-2011 De natuur wijzigt plannen
Rond half tien wakker geworden, ontbeten, wasje gedraaid en gelezen. Rustig aan gedaan. ’s Middags heb ik anderhalf uur besteed aan het maken van een ‘pretest’, die een mevrouw van de Bayron Bay English School mij had opgestuurd. Het was wel weer ff wennen om hard na te denken en weer ’s met mijn hoofd bezig te zijn na al die maanden. Uiteindelijk is het volgens mij vrij goed gegaan. Even de uitslag afwachten, om te zien of het eventueel noodzakelijk is om een cursus te volgen. Ik hoop ’t niet, want die is nogal duur. Misschien dat ik dat dan toch wel in Nederland ga doen. Mijn plannen zijn weer eens gewijzigd. De bus rijdt nog steeds niet door de overstromingen en ik heb besloten nog een weekje in Cairns te blijven. Woensdag ga ik met de meiden mee naar Cape Tribulation, een regenwoud in het noorden. Als het meezit kan ik een lift krijgen van de vriend van Manon en bovendien een giga korting op een eigen kamer i.p.v. een dorm room. Donderdag is St. Patricks day, dat daar gevierd wordt, dus eens kijken hoe dat gaat. Vrijdag weer terug naar Cairns, om zaterdag als ’t goed is de toets te kunnen doen (dat ga ik maandag of dinsdag regelen). Zondag probeer ik dan de bus te regelen, als deze rijdt. Heb dan nog twee weken de tijd om in Sydney te komen. Als ’t niet lukt boek ik dus een vlucht naar Brisbane, blijf daar een paar dagen en zak dan verder af naar Sydney. Dan mis ik de hoogtepunten van de Oostkust, maar dat geeft me meteen een goede reden om Jasmijn eens mee te nemen en haar te laten zien hoe mooi dit land is.

’s Middags boodschappen gedaan en ff naar de lagune gelopen. Leuk, ik kom tegenwoordig bekenden tegen in de stad. Mensen uit ’t hostel, van ’t duiken, of van ’t reizen. Dat heb ik al in maanden niet meegemaakt en het is ook wel eens fijn om niet altijd een vreemde te zijn in een stad. Verder weinig boeiends gedaan, wat gelezen en Friends gekeken. ’s Avonds met Manon in de Woolshed gegeten. Terug in ’t hostel kwam mijn Duitse kamergenoot met het verhaal dat er een Tsunami waarschuwing zou zijn. Mijn eerste reactie was ‘shit, niet alweer!’ (terugdenkend aan Fiji). Gelijk maar ff opgezocht op internet, maar gelukkig viel het voor Australië mee. Wel de hele tijd de officiële website erbij gehouden en af en toe ververst, om te kijken of er toch geen waarschuwingen kwamen. Ook ff de kranten uitgeplozen op internet, jeetje wat een chaos is het daar! Ik heb te doen met al die mensen, je kunt geen kant uit in zo’n situatie… Hopen dat ’t mee gaat vallen.

11-03-2011 Rustig dagje
Wow, heimwee vanochtend. Ik had vannacht gedroomd dat ik thuis kwam (na eerst om een of andere vage reden een tijd in Italië gezeten te hebben). Beetje verdrietig gevoel, ik mis Nederland. Krijg al ’n brok in m’n keel als ik foto’s van Holland zie op Google. Ik snap niet hoe mensen kunnen emigreren naar ’t buitenland. Wat ironisch is, omdat ik dat in Augustus zelf ga doen, naar Antwerpen. Maar gelukkig is dat dichtbij, anders zou ik ’t echt niet doen. Ik blijf ’t wel leuk vinden om op vakantie te gaan, wil nog veel van de wereld zien, maar denk dat twee maanden voortaan wel zo’n beetje ’t maximum zal zijn (als ik ooit nog zo veel tijd vrij kan krijgen). Ben wel blij dat ervaren te hebben, je weet pas echt wat je hebt op ’t moment dat je ’t moet missen.

Maar goed, daar verder niet teveel mee rondgelopen. Rustig dagje gehad eigenlijk. ’s Ochtends boek uit gelezen. Daarna gekeken of m’n Engelse toets al was nagekeken. Grappig, had er helemaal niet bij nagedacht dat ’t vandaag zaterdag is. Dagen hebben weinig betekenis meer, soms moet ik echt hard nadenken over welke dag ’t nou eigenlijk is. ’s Middags gezwommen bij ‘t hostel, een film gekeken (met de meiden, ben blij dat ik de speakertjes heb gekocht voor m’n laptop), hardgelopen langs de boulevard en gezwommen in de Lagune.

’s Avonds Friends gekeken, met de meiden gaan eten in The Woolshed (als toetje weer een ijsje bij de Mac), een film gekeken en weer Friends gekeken. Laatste aflevering, heb nu alles gezien. Moet maar weer overnieuw beginnen, denk ik. Vandaag zo’n beetje de hele dag regen gehad. Vind ik wel prima eigenlijk, is het niet zo heet. Zelfs met regen kun je nog in je zwembroek rondlopen. Voor morgen staat er weinig op ’t programma. Misschien ’s avonds een feestje in the Woolshed en winkelen in Cairns Central.

13-03-2011 Vakantiedagje
Wederom een lummeldagje gehad vandaag. Opgestaan, op internet gezeten, gezwommen, naar de Lagune gelopen, daar gezwommen met de meiden, m’n haren laten knippen door Manon (voor ’t eerst sinds afgelopen mei), naar ’t winkelcentrum geweest en daar ff wat souvenirs gekocht (lekker, airco!). Bij de Mac met een Koreaan zitten kletsen die eergisteren was aangekomen. Hij wilde echt erg graag Engels leren spreken en vroeg mij of ik plaatsen wist waar hij naartoe kon gaan om vrienden te maken. Ik heb ‘m aangeraden naar hostels te gaan, omdat je daar met veel verschillende mensen in contact komt, dagtripjes te maken en veel aansluiting bij z’n Engelse school te zoeken. Wat een kerel, echt knap van hem dat hij zo hiernaartoe komt en dat voor elkaar wilt krijgen. Hij zal ook nog twee jaar blijven in totaal. Ik weet wel zeker dat ’t hem gaat lukken en hij goed Engels spreekt op ’t moment dat hij weer weggaat.

Verder filmpje gekeken, gegeten in The Woolshed, naar de Mac voor ’n ijsje en daarna de film verder afgekeken. Echt zo’n vakantiedagje eigenlijk, de toerist uithangen. Nog twee van dat soort dagen, dan maak ik een trip naar Cape Tribulation (regenwoud) en daarna wordt ’t toch echt tijd om weer verder te reizen. Nog ff wat dingen zien in de laatste paar weken, nu kan t nog...

Om half twee wilde Manon nog ff naar de Mac. Moet je vooral tegen mij zeggen! Dus meegelopen. Onderweg vonden we een of ander klein tasje, en we hoopten dat er een tientje in zou zitten. Laat er nou net 50 dollar in zitten! Wat een mazzel! Flink ingeslagen bij de Mac en dat bij ’t hostel op zitten eten. Daarna nog een interessant gesprek gehad met een kerel over de psychologie die achter het fenomeen ‘slapen’ schuilgaat. Grappig, als ik sommige mensen zie denk ik er soms niet veel van, maar als je dan met iemand gaat praten blijkt er veel meer in te zitten dan je zou verwachten. Uiteindelijk om twee uur m’n nest maar ’s ingedoken, en goed in slaap gevallen.

14-03-2011 Verslaving
Tsja, je zit in een hostel. Om acht uur dan ook al weer wakker door drie nieuwe mensen die binnen kwamen. Mij te vroeg, maar what can you do? In ieder geval nog maar ff blijven liggen. Aangezien ik vanochtend geen boek meer had en geen serie meer op m’n laptop, ben ik overnieuw begonnen met Plants v.s. Zombies op m’n iphone. Ook leuk! Toen de dames klaar waren met uitslapen zijn we naar de Lagune gelopen. Goed weer gehad vandaag! Heet! Daar een poosje wezen zwemmen. Goed bruin geworden. Uitkijken, want je verbrandt waar je bij staat en er wordt gewaarschuwd voor UV straling. Daarom niet te lang in de zon blijven, of goed smeren. Ik kies voor ’t eerste.

FF een lunch gehaald bij de Mac en bij de Lagune opgegeten. Ik realiseerde mij dat ik twaalf uur eerder ook al bij de Mac stond voor een menu, en twaalf uur daarvoor ook al (ook echt steeds om half twee). Drie keer in 24 uur wordt toch echt te gek. Ook ben ik al twee weken lang iedere dag naar de Mac geweest. Dus ik zal d’r voorlopig mee minderen. Alleen als ’t nodig is, bijvoorbeeld snel eten tijdens ’t reizen. Want dit is niet gezond meer… Ik zie mezelf al zitten in een AA meeting: Hallo, ik ben Guido en ik ben verslaafd aan de McDonald’s. Yeah right!

Na de lagune boodschappen gedaan. Eerst maar ’s wat gezond spul gekocht, fruit, noten en melk. Daarna nog ff wat baantjes gezwommen in ’t zwembad bij ’t hostel. Daarna werd ’t toch echt tijd om eens wat dingen te gaan regelen voor de aankomende periode. Kleine planning gemaakt en alvast de bussen geboekt. Ik had geen idee wat er bij de Whitsunday’s te doen was, en op Fraser Island. Ben altijd al slecht voorbereid geweest als ik op een reisbestemming aankom. De Whitsunday’s zijn dus een eilandengroep waar je goed kunt zeilen, schijnt erg mooi te zijn. Op Fraser Island kun je met een 4x4 rondrijden en op zoek gaan naar Dingo’s. Ik heb geprobeerd tijd te maken voor allebei, maar ben toch eerst maar ff naar een reisbureau gegaan om te kijken of ’t in m’n planning paste. Daar aangekomen bleek dat je wel een paar dagen zoet bent op beide bestemmingen, en goedkoop is ’t ook niet. Daarom besloten om de Whitsunday’s niet te doen. Jammer, maar ik heb natuurlijk Fiji al gezien, dat maakt een hoop goed. Geeft me weer een extra reden om terug te komen. Verder nog niets geboekt, ga morgen een betere planning maken. Toen ik bij ‘t reisbureau zat kwamen de dames binnen met ’t idee om een huurauto te nemen voor drie dagen, om naar Cape Tribulation te gaan. Lijkt me prima, dus kijken wat we morgen kunnen vinden. Onderdak is daar al geregeld via Andy, de vriend van Manon.

Terug in ’t hostel ff op de Iphone en daarna naar The Woolshed voor wederom een schnitzelmenu (eet ik elke dag zo’n beetje, d’r zit in ieder geval groente bij). Vervolgens naar de Mac voor een ijsje (deze keer overgeslagen) en naar de Lagune om een sigaret te doen. ’t Blijft mooi daar ’s avonds! Vervolgens in ’t hostel een film gekeken, buiten op de veranda. D’r is ook weer een of andere gezelligheid gaande met muziek. Laat dat nou net naast onze kamer zijn. En de ramen zijn niet goed, je moet je luxaflex voorstellen, alleen dan van glas. Je kunt de glazen dus open en dicht draaien, maar het is dun en je blijft ook kieren houden. Daarnaast erg warm, want ’t was een hete dag, heeft amper geregend, en we hebben geen airco. Je kan niet alles hebben. Heb ’n ventilator naast m’n bed staan en doe m’n oordoppen wel in. Morgen wordt een druk dagje, hopelijk krijg ik alles geregeld.

15-03-2011 Regeldagje
Vanochtend om acht uur m’n bed uit, ff hardlopen nu ’t nog koel was. Hoewel, koel? Toen ik klaar was met mijn rondje promenade was ’t alweer 27 graden… Daarom gelijk maar ff de Lagune ingedoken, ff een ‘cooling down’ uitvoeren. Daarna werd ’t tijd om eens orde op zaken te stellen. Ik ben naar een reisbureau gelopen en heb m’n hele planning voor de oostkust vast laten leggen. Kostte ff 800 dollar, maar heb nu bijna alles gehad voor overnachtingen en reizen en zo. Kon ’t nog net pinnen, de rest zal waarschijnlijk op de creditcard moeten… Anyway, ik doe drie dagen Fraser Island en heb ook nog een dagje Whitsunday’s geboekt, kon ’t niet laten. Gelijk ook alle hostels vastgelegd (behalve die in Townsville), je kunt ’t maar beter gehad hebben. Toen ff gechilled op m’n kamer.

Daarna ff wat boodschappen gehaald, m’n papieren gehaald bij ’t reisbureau en nog een hostel proberen te boeken. Had nogal wat voeten in de aarde, maar is uiteindelijk gelukt. Ik hoop dat de bus zondag 20 maart rijdt, want anders loopt m’n hele planning in de soep, ben ik m’n geld kwijt en moet ik gaan vliegen… Terug in ’t hostel ff films uitgewisseld met een kamergenoot, kunnen we d’r weer tegenaan. Voor vanavond staat wederom The Woolshed op de planning en een film kijken. Niet te laat gaan slapen (als we de kans krijgen), want morgen worden we om acht uur opgehaald voor Cape Tribulation. Manon d’r vriend heeft een busreis kunnen regelen voor 25 dollar wat supercheap is, dus we hoeven geen auto te huren. O ja, de Engelse toets. ’t Geld is op… Ik ga in Nederland wel kijken waar ik ‘m kan maken. Jammer, maar je kunt niet alles hebben.

Nog ff wat reacties:

@ Jeroen en Mark: haha, Mark, ik zal wel ff wat bij jou lenen! Ga trouwens niet Thailand aandoen, maar hoop dat Giorgio een goede tijd heeft daar! Over een paar weken kom ik weer ’s langs in U-town, kijken of jullie nog leven ;-). Denk aan mij…

@ Tom: Thanx voor je reactie! Ach, ik mis m’n kamertje in Utrecht best wel! Maar krijg onwijze bonje met Jasmijn als ik ’t nu nog af ga zeggen, dus dat zit er niet in ;-) Als je mooie vrouwen wil zien moet je hier naartoe komen, geen “sausage fest” in Cairns! ’t Is goed toeven in de tropen. En we borrelen wel weer ’s bij in Olivier, lust wel een Pauwel Kwak!

@ Joep: Ik miste m’n duikbuddie wel… Hopelijk vindt je de foto’s mooi! Doe de groeten aan Michel (onze harde werker). En geniet van ’t Hollandse klimaat!

@ Ome Eejk: Lijkt me lachen, wellicht een keertje Egypte doen?

@ Jasmijn: Ik neem je nog wel een keertje mee hiernaartoe, je zult ’t heerlijk vinden! Is ’t weer nog goed in Nederland? Ga nu nog meer Krokodillen opzoeken in ’t regenwoud… xxx

@ Erna: Ik zal d’r eentje proberen te vangen voor je! Ja, leuk, lente in Holland! Koetjes in de wei, kleine lammetjes, en weer langer licht, super! Fijn dat je de foto’s mooi vindt! Groetjes!

@ Hillie: Dat voelt zeker klam, je zweet enorm en niets droogt (als ’t regent). Bij Manon stond ’t schimmel op d’r schoenen. Maar die watervallen zijn super! Ga de aankomende dagen nog meer regenwoud bekijken.

@ Lisanne en Daan: Tuurlijk mogen jullie mee! Lekker zwemmen en beestjes kijken!

@ Piet: ha, regen genoeg in Holland inderdaad. Ik ga morgen een nog natter gedeelte opzoeken. Nog drie weekjes, ’t schiet zeker op! Zet de Cola Lummeltje maar alvast klaar ;-)




  • 15 Maart 2011 - 10:40

    Joep:

    hey gast,

    Leuk om je verhalen weer te lezen. Niets is lekkerder dan ff een plek te hebben waar je wat langer kan blijven. (daarom zijn wij zo lang op Moora Moora gebleven) Geniet er nog van de laatste weken.
    En oja, over je Mac verslaving. Je bent geen verslaafde, maar een liefhebber :P

  • 15 Maart 2011 - 11:33

    Yvonne:

    Hey Guido…
    Leuk al je belevenissen (of dit keer een kijkje in een luizenleventje, wat overigens ook interessant kan zijn ;-)) en persoonlijke ontwikkelingen te lezen. Je mag dan weliswaar vroeger dan je gepland/gehoopt had terug komen, maar… die 5 maanden zullen in ieder geval niet voor niets geweest zijn. Bijzonder om te lezen wat je allemaal bij jezelf „ontdekt“ of hoe je tegen bepaalde dingen aan gaat kijken wanneer je zo ver van huis bent en wat cool dat je er zo open over bent. Mag ik je even citeren?!?! „Ik snap niet hoe mensen kunnen emigreren naar ’t buitenland“ … Tja, wat zal ik daarop zeggen?! Had het een x-aantal jaren terug ook niet voor kunnen stellen. Maar goed, soms zijn er redenen die alle nadelen e.d. teniet doen… Bij het weggetje, mocht je je nog een keer vervelen, mijn emigratieverhaal kun je lezen in het magazine van deze maand (maart 2011) op emigreermagazine.nl . Voor nu: veel plezier en geniet de komende weken. Wij hopen met je mee dat de bus ook rijdt en je planning niet in de war gaat gooien!! Liebe Grüße

  • 15 Maart 2011 - 20:05

    Hillie:

    What a hunk, ben je met dat duikpak aan. En wat moedig om eerlijk te schrijven dat je wel een een dipje hebt en naar huis ( cq naar Jasmijn )verlangt.

  • 16 Maart 2011 - 19:06

    Jasmijn:

    Hopelijk rijdt de bus wel, want anders is het zonde...
    Maar volgens mij vermaak je je wel goed daar! Ook leuk die duiken en de foto's.
    Ik ben benieuwt hoe de oost kust je verder gaat bevallen. En nog 3 weken en dan kom je al naar huis!
    xxx

  • 17 Maart 2011 - 15:51

    Erna:

    Ha lekker ding. net zoals hillie al zegt, wat zie je er cool uit in dat duikpak.
    Als pa thuiskomt na buitenland, wil hij altijd andijvie met erpels en ballen gehakt, voor jou ook of heb je liever iets anders, en dan s.avonds natuurlijk ons geliefde cola-lummetje, met rinkelende ijsblokjes, en oh ja... heel burgelijk..maar hoe mooi kan het zijn na jouw wereldavontuur...gewoon op jouw lievelingsstoel met de poes op schoot...en kijken naar Ik hou van Holland, dat gaat weer beginnen.
    vooraf maken jullie natuurlijk eerst jullie beroemde pizza.s. ik bedoel maar..hoe heerlijk is het weer om thuis te zijn.

  • 18 Maart 2011 - 23:40

    Michel:

    Ha gozer,

    Goed te lezen dat je jezelf iig nog wel vermaakt en top dat jij nu een van die mensen bent waar we altijd zo'n uitgesproken mening over hadden. Veel plezier de laatste weken en niet te sportief worden hea, anders lijk je nog gezond.

  • 19 Maart 2011 - 11:47

    Hoi Guido...:

    If you need help with your English... Just ask me... (I'm not expensive)...
    Goed te horen dat jij je nog vermaakt daar in "waar dan ook"... Het tijd schiet wel aardig op dus geniet er nog lekker van...
    Ik mis Holland nog steeds op z'n tijd en ja, "there is no place like home eh?".
    Bedankt voor je telefoontje van de week... jammer dat ik niet thuis was. Het weer hier is wat beter maar er ligt nog teveel sneeuw....
    Grtz Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

guido

ff de winter ontvluchten...

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 52036

Voorgaande reizen:

09 November 2010 - 06 April 2011

Giepstar in kangoeroeland

Landen bezocht: