Amazing Whitsunday and Fraser! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van guido overzet - WaarBenJij.nu Amazing Whitsunday and Fraser! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van guido overzet - WaarBenJij.nu

Amazing Whitsunday and Fraser!

Door: Guido Overzet

Blijf op de hoogte en volg guido

28 Maart 2011 | Australië, Brisbane

Ha mensen!
Weer een weekje gereisd langs de oostkust van Australië. Prachtig weer gehad en enorm mooie dingen mogen meemaken. Heb een zeiltocht bij de Whitsunday eilanden gemaakt en drie dagen rondgescheurd op Fraser Island. Daarnaast uren in de Greyhound doorgebracht. Nog een goede week, dan vertrek ik richting Amsterdam. Ben net aangekomen in Brisbane, blijf daar morgen ook nog. Ik hoop dat jullie dit reisverslag met plezier lezen. ’t Ligt in de planning om nog twee reisverslagen te plaatsen, daarna is ’t gedaan met de pret en kan ’t echte leven beginnen. Zal wel wennen zijn om niet meer elke avond te schrijven, want heb dat altijd met veel plezier gedaan…

21-03-2011 weer een stukje verder
Vanochtend uitgecheckt bij ‘t hostel en gelijk maar naar ‘t Greyhound station gelopen. Daar ff een uurtje zitten wachten, tijd doorgebracht met lezen. De Greyhound was op tijd! Ongeveer vijf uur gereden naar ‘t plaatsje Airlie Beach. Jeetje, wat een paradijsje is dit zeg! Een prachtige blauwe zee, overal palmbomen, mooie huizen in de bergen. Niet te filmen gewoon! En daarbij hebben ze ook weer een Lagune, net zoals in Cairns (want je kunt niet in de zee zwemmen, vanwege de dodelijke kwallen). Een grappig stadje. Klein, maar met een hoofdstraat waar wat kroegjes, hostels en restaurants zitten en veel toeristenspul. Echt iets om een paar dagen vakantie door te brengen.

Aangekomen in ‘t hostel meteen ff een douche genomen, wederom erg heet vandaag. ‘t is een goed hostel, met eigen units. Vier kamers bij elkaar, vier man per kamer. Badkamer ensuite. En een tuin vol palmbomen. Ik ben een beetje bang geworden voor die dingen, want als de kokosnoten vallen, vallen ze ook erg hard! Kijk de hele tijd naar boven als ik onder zo’n ding loop. Wat een kabaal als zo’n geval op ‘t dak knalt. Na ‘t douchen ff naar de Lagune gelopen en daar een poosje geweest. Foto’s gemaakt en een stukje verder op een bankje naar de zee zitten staren. Daarna naar m’n vaste stek bij de Mac gelopen, voor een avondmaaltijd. Ze hebben er ook kranten, dus heb die een tijd zitten lezen. Wat gebeurd er toch allemaal weer een hoop in de wereld!

Daarna terug naar ‘t hostel en een filmpje gedaan. Vroeg gaan slapen, want was nogal duizelig in m’n hoofd. Zag in de Greyhound al sterretjes toen ik m’n hoofd omdraaide. Waarschijnlijk te weinig gedronken (zodat ik niet naar de w.c. hoef in de bus), te weinig gegeten en te veel hitte gehad. Ik loop namelijk met zowel voor, als achter met een rugzak, dus kan weinig ventileren. Normaal zwem ik iedere dag ff, om af te koelen, maar vandaag niet gedaan. Daarom ’s avonds nog maar een koude douche genomen. Morgen zal ‘t wellicht beter zijn, maar kzal wel blij zijn als ik uit de hitte weg ben. Voor mij hoeft ’t paradijs niet zo nodig, ik zie d’r liever foto’s van. Maar misschien is ’t ook wel dat ik alleen reis. Afgezien van ’t feit dat je sneller mensen ontmoet (wat het wel weer erg leuk maakt) en Australië echt super mooi is, vind ik alleen reizen wat minder leuk. Ik verveel me liever thuis, daar kan ik tenminste nog nuttige dingen doen. Maar goed, ik doe m’n best. Cairns was in ieder geval al boven verwachting leuk! En ik heb een paar interessante trips geboekt die zeker de moeite waard zijn! Morgen zal ’t weer beter zijn.

22-03-2011 Vakantieman, gezellig he!
Goh, ’t lijkt wel alsof ik vakantie heb hier. De hele dag een beetje in een luxe vakantieoord in de tropen gezeten (heerlijk zonnig weer!), bij de lagune gelegen en op ’t strand tussen de palmbomen naar de zonsondergang zitten kijken. Need I say more? Voor ’t ultieme vakantiegevoel moet je naar Airlie Beach komen!

Goed geslapen vannacht, dus nergens last meer van. Lekker op m’n gemakje alles gedaan. T.v. gekeken, wasje gedraaid, gelezen. ’s Avonds uitgebreid bij de Mac gedineerd, met een krantje erbij. Daarna de film ‘the persuit of happiness’ gekeken. Wat een inspirerende film is dat toch! Voor wie ‘m nog niet gezien heeft, echt een absolute must! Morgen vroeg op, want dan gaan we met ’t bootje de Whitsunday tour maken. Daarna met ’t busje de hele nacht rijden, om overmorgen ochtend in Hervey Bay aan te komen.

23-03-2011 Awesome Whitsunday
Als je alles al gehad denkt te hebben na bijna vijf maanden gereisd te hebben, komen d’r toch steeds weer nieuwe verrassingen. Vandaag stond een zeiltochtje op ’t programma. Toen mensen mij gisteren vroegen of ik er zin in had antwoordde ik: ‘Just another lazy day, only this time on a boat…’. Ik had er eigenlijk niet zo veel zin in, had Fiji immers al gezien. Maar goed, de Whitsunday Islands zijn iets dat je gezien moet hebben als je de oostkust aandoet. OK, kan mij ’t schelen, laat maar zien dan. Maar wat een mooie stranden hebben ze daar, niet te filmen!

’s Ochtends vroeg op, want om zeven uur werd ik opgehaald. Spullen had ik al ingepakt, liet ik achter bij ’t hostel. Moest ik nog zes dollar voor aftikken ook, afzetters. Maar los van dat, echt een super goed hostel! Anyway, in de haven gingen we naar de boot. Een paarse Catamaran, waar 40 man op konden. Na een tijdje pruttelden we de haven uit. Wat een mooi helderblauw water is er hier zeg! En ’t water was warm vandaag, zo’n 29 graden. We hadden prachtig weer, maar de zon was echt genadeloos. Ik heb me uit voorzorg maar eens ingesmeerd. Al snel kwamen we bij ‘Daydream Island’ aan, waar nog wat mensen opgehaald moesten worden. Ik zat een beetje over ’t water heen te staren, of ik ’t nu vanuit een bus of vanuit een boot doe, maakte niet uit. Mis dus! Vanaf ’t water kun je Australië zien zoals Captain Cook dit ooit gezien heeft. Wat een wildernis! Maar goed, stilzitten hou ik maar ff vol, dus ik begon me al weer te vervelen. Was ook een van de weinigen die in m’n eentje was, dus had niet automatisch een partner om te praten.

Wat eigenlijk heel leuk bleek te zijn, want ik zat zo’n beetje overal op de boot (normaal blijf je al gauw op je eigen plekje). Ondertussen was de wind toegenomen en hadden we zeil gezet naar Whitehaven Beach. Een van de mooiste stranden ter wereld, met het allerfijnste witte zand. Het is zulk goed spul, dat ze de lens van de Hubble telescoop hiervan gemaakt hebben. Bedenk je een wit bounty strand met tropisch blauw water… Ach, bekijk gewoon de foto’s, dat zegt meer dan duizend woorden. Ik miste alleen de palmbomen nog. Wel een ‘stingersuit’ aan met zwemmen, want d’r zaten gevaarlijke kwalllen. Maar wat een paradijsje, moeilijk te geloven dat je daar echt bent. Na een tijdje begon ik me weer ’s te vervelen (’t lijkt wel alsof ik niets anders doe in ’t paradijs), dus deed ik mee met mensen die een bal aan ’t overgooien waren, echte Aussies. Leuk om mee te praten! Vervolgens raakte ik op m’n handdoek in gesprek met een Nederlandse kerel, mijn leeftijd, uit Amersfoort, die een soortgelijke studie als de mijne heeft gedaan. Grappig! Hij werkt al jaren bij de Rabobank. Zoals hij ’t beschreef lijkt ’t mij ook wel wat. Dertiende maand, veertiende aan vakantiegeld en nog een vijftiende als bonus. Wow.

Na het prachtige strand tijd voor een bbq lunch op de boot. Lekker uitgebreid. Je kon ook de hele dag door drinken op de boot, super! (ik heb ’t bij cola en water gehouden, want moest ’s avonds nog met de Greyhound mee). Daarna zetten we zeil naar ’t rif, waar we gingen snorkelen. FF wennen, want ik wilde graag de diepte in, vanwege ’t slechte zicht zag je van bovenaf niet zoveel. Als je een paar meter dook kon je ’t veel mooier zien! Alleen moest ik dus telkens terug naar boven om adem te halen… Ach, je kan niet alles hebben. Was wel weer mooi!

Daarna terug gevaren naar de haven. Ondertussen met een Australische kerel zitten praten over ’t leven in Australië. Afstanden zijn hier echt enorm. Sommige mensen leven op een boerderij, waarbij het land miljoenen meters bedraagt. De dichtstbijzijnde buur woont makkelijk 200 km verderop! En ik hoor van alle kanten dat je het meeste geld kan verdienen als je in de mijnen gaat werken, zelfs een koffiejuffrouw kan daar al een ton per jaar verdienen. Veel mensen doen dat dan ook voor vijf jaar, kopen een huis, auto en speeltjes als quads, boten enz. en nemen een flutbaantje om de benzine van te betalen. Alleen ’t is moeilijk om in dat wereldje binnen te komen. We hebben ’t ook gehad over de natuur in Australië, met al die gevaren hier. Ze noemen zichzelf ook wel eens gekscherend ‘the Lucky country’. Sarcastisch bedoeld dan. Dat doen ze nog wel vaker, ze maken er een grapje van. Als je vraagt hoever een stad rijden is, zeggen ze: ‘just around the corner’, terwijl ze ’t over 200 km kunnen hebben. Trouwens toevallig, ik sprak daarna met een paar Nederlandse jongens, die ook naar Cape Tribulation waren geweest. Zij waren daar weer Manon en Anita tegengekomen, met wie ik in Cairns heb gezeten en naar Cape Trib ben geweest. Grappig, hoe iedereen elkaar overal tegenkomt langs de oostkust. Je doet allemaal dezelfde higlights aan, denk ik.

Goed, pas om zes uur terug in de haven. Maar mijn Greyhound vertrok al om zeven uur! Ik had dus een uurtje om bij m’n hostel te komen met de bus, m’n spullen te pakken, te douchen (zout en zonnebrand moest er ff af), bij de Mac wat eten te scoren en naar de Greyhound te lopen. Pfft, wat een stress! Maar ’t is gelukkig toch gelukt, kwam net aan toen de spullen werden ingeladen. Zit dit stukkie nu in de bus te tikken, ’t is nu bijna tien uur. Straks proberen te tukken, ik hoop dat ’t lukt! Morgenochtend (of straks, afhankelijk van ’t slapen) kom ik om zeven uur aan in Hervey Bay. 24 uur later wordt ik opgehaald voor een driedaagse toer naar Fraser Island. Kijk er al naar uit!

24-03-2011 Hervey Bay
Aangezien ik de nacht in de Greyhound heb doorgebracht, begin ik daar nog even. ’s Nachts gestopt bij een benzinestation. Was lachen, het stikte daar van de insecten, ze verzamelden zich allemaal bij ’t licht, dus je moest echt door een complete wolk heen zien te banen. Erg leuk om te kijken hoe mensen daar mee omgingen. Nog grappiger was dat de insecten ook allemaal in ’t toilet zaten. Probeer dan maar eens netjes te plassen, als je van alle kanten besprongen wordt door beestjes. Jullie zijn vast wel bekend met de ‘pisbakvliegen’ in Nederland? Een stickertje van een vlieg in een pisbak, waar mannen op kunnen richten. Nou, hier zijn ’t pisbaksprinkhanen. En ze blijven niet stilzitten…

Uiteindelijk wel wat kunnen tukken in de Greyhound, maar de snelwegen zijn hier niet zo smooth als in Nederland, dus je voelt veel hobbels. Ik schrok elke keer, omdat ik dacht dat we ergens tegenaan gingen knallen. Die busschauffeur moet ook maar de hele nacht rijden en weet jij veel of ’t ie per ongeluk in slaap sukkelt… Daarnaast rijdt je op een soort provinciale weg, dus er zijn zo af en toe tegenliggers waar je tegenaan zou kunnen knallen. En er staan geen lantaarnpalen zoals bij ons. Dus eigenlijk niet goed kunnen slapen. Maar ’t scheelt wel weer een overnachting, da’s dan weer mooi meegenomen. Nog een les geleerd: ga nooit achterin de Greyhound zitten. Daar zit de motor en daar komt me een partij warmte vanaf! Ik ben na een uurtje ergens anders gaan zitten, kreeg bovendien nog een leuk gesprek met de persoon naast me ook.

Om ongeveer half acht op plaats van bestemming, Hervey Bay. Wat een mazzel, ik werd opgehaald door een shuttle die me naar ’t hostel bracht. Daar moest ik een uurtje wachten, omdat de kamer werd schoongemaakt. Naar ’t strand gelopen en daar een poos zitten praten met een oudere man uit Brisbane. Gaaf, over ’t leven in Australië, overstromingen, Amerika, economie en politiek. Hier kunnen ze net zo klagen als in Holland, ’t is overal wat. Leuk is dat!

Terug in ’t hostel kon ik m’n kamer in. Wederom mazzel! Zit in m’n eentje op een zeven persoonskamer, en heb een tweepersoonsbed weten te bemachtigen. Badkamer ook nog eens ensuite. Heerlijk, zeker als je net een nacht gemist hebt. Gelijk maar ff wat slaap ingehaald, maar toen ik wakker werd was ik echt gaar. Eerst maar een poos in de schaduw op ’t strand gezeten en daarna een lange strandwandeling gemaakt. Fijn, je hoeft hier niet meer bang te zijn voor kwallen en krokodillen! Maar wat een hitte weer, de zon brandt echt als een gek. Gelukkig wel een stukje minder luchtvochtig, dus zweet de helft minder.

In ’t hostel wederom een was gedraaid en Friends gekeken. Daarna naar ’t strand gegaan voor de zonsondergang. Eerst een tijdje met een Australiër staan praten, die mensen aansprak uit zijn Christelijke geloofsovertuiging. Aardige man, die oprecht geïnteresseerd was en niet alleen maar zieltjes stond te winnen. Op ’t strand de pier opgelopen en dus naar de zonsondergang staan kijken. Dit vind ik de mooiste tijd van de dag hier. ’t Begint eindelijk een lekker temperatuurtje te worden en de kleuren zijn prachtig! Check de foto’s. Ik probeer in ieder geval elke zonsondergang ff bij ’t water door te brengen, doe ik al sinds ik aankwam in Cairns. Daarna een maaltijd gescoord bij Subway, m’n was opgeruimd, stukkie zitten tikken, Friends gekeken en gelezen. Vroeg naar bed, want ben nu echt moe. Morgen vroeg weer op voor Fraser Island!

25-03-2011 Fraser Island
Geweldig dagje gehad vandaag! Was vroeg vanochtend, want om half acht werden we opgehaald om naar Fraser Island te gaan. Ik raakte nog bij ’t hostel al in gesprek met een Franse kerel (Antoine), die wel lachen is. Echt zo’n eigenwijze Fransman, die gek is op goede wijn (moet perse in het juiste glas zitten) en veel van z’n taal houdt. Ik had er altijd veel over te zeggen, maar deze kerel is eigenlijk best geschikt. Leuk om daar ’s mee te praten. En hij praat goed Engels, dat maakt ’t wel wat makkelijker. Anyway, eerst naar de haven gereden en daar ff zitten wachten op de boot.

Toen op de boot een tijdje staan kletsen met Antoine en vervolgens op een aparte bus op Fraser Island. Of eigenlijk meer een compleet omgebouwde vrachtwagen, van $350.000,-. Het ding had gigantisch goede vering, wat je echt nodig hebt op dit eiland. Fraser Island is namelijk het grootste zandeiland ter wereld en er zijn geen geasfalteerde wegen, alleen maar zandweggetjes. Je kunt dus alleen maar met 4x4 hier rijden. En de wegen zijn echt hobbelig, je schudt alle kanten op. Wel lachen in ieder geval! Prachtig eiland, met mooie natuur. We hebben een wandeling door ’t regenwoud gemaakt, en daar ’t hol van een ‘tunnelwebspider’ gezien. Dit is weer een van de dodelijke spinnen die hier voorkomen. De ‘Redback’ (zwarte weduwe) komt hier ook voor, samen met een groot aantal giftige slangen. Als de ‘tunnelwebspider’ een trilling in de buurt van z’n web voelt, schiet hij eruit en spuit z’n gif in de prooi. Je moet er dus niet mee lopen klooien… Verder is er machtig mooi wit zand overal en we hebben gezwommen in een meertje met ’t helderste water dat ik ooit heb gezien. Was erg gaaf! Doordat ’t water zo helder was kon ik lekker diep duiken (heb alleen geen vissen gezien).

Bij ’t meer met een hoop mensen zitten praten. Er was een Engelse kerel die niet kon zwemmen, dus die getracht hiervan wat bij te brengen (wat niet erg lukte). Leuke gast, Osman heet ’t ie. Ook wat Nederlanders tegengekomen, dus natuurlijk ff mee zitten kletsen, en ook nog een gesprek tijdens ’t zwemmen gehad met twee Denen. Daarna terug de bus in en naar ’t resort waar we verblijven. Ik hoopte met Osman of Antoin op een kamer terecht te komen, dan zit er in ieder geval iemand bij waar ik ’t goed mee kan vinden. Laat ik nou net mazzel hebben, we zitten met z’n drieën op een vierpersoonskamer! Ik bedoel maar, hoeveel geluk kan je hebben? Gelijk ff zitten kletsen. Grappig, ik kom de laatste paar dagen alleen maar mensen uit het bankwezen tegen. Osman werkt voor JP Morgan in ‘the city’ (Londen). Hij is de kerel die de hoogte van de bonussen bepaalt (hoewel de managers uiteindelijk beslissen). Gelijk maar ff gezegd wat ik ervan vindt natuurlijk, maar leuk om ook eens de andere kant van ’t verhaal te horen. Antoine heeft ook voor een bank gewerkt. Ving en passant ook nog een gesprek op van een andere kerel die bij een bank werkt. Toevallig.

We zitten in een superdeluxe resort (althans, voor de standaarden van een backpacker), met aparte huisjes in de jungle. Elk huisje heeft dan weer iets van vijf kamers. Toen was ’t tijd om te eten. Mexican night vandaag, dus heb m’n best gedaan met allerlei spul wat erg lekker was. Daarna wat biertjes gedronken met een groep mensen. We hadden zo’n beetje heel Europa gedekt, want er zaten een Nederlander (ik), Fransman (Antoin), Engelsman (Osman), twee Zwitsers en twee Italianen. Erg gezellig dus en heb enorm moeten lachen om de verhalen van een gast die hier in Australië wel eens een nacht gaat stappen, en dan in de bus in slaap valt. Bij ’t wakker worden bleek hij honderden kilometers te ver te zijn doorgereden. Om tien uur had ik ’t wel gehad, ’t is een lange dag geweest, en ik moet nog wat slaap inhalen van m’n gemiste nacht in de Greyhound. Morgen weer vroeg op, want we vertrekken om acht uur. Hoop een paar Dingo’s te zien!

26-03-2011 Awesome Fraser
Nope, geen Dingo’s vandaag. Maar wel een goede dag gehad. Vroeg op, om half acht Engels ontbijt (altijd goed). Om acht uur met de bus op pad, door de zandweggetjes over ’t eiland. Daarna ging ’t pas echt los, toen we over de stranden heen knalden. Ik denk dat we wel 100 km/u deden (80 was de limiet). Gaaf hoor, om het strand als snelweg te gebruiken. Eerst gestopt bij een kreekje, dat vanuit ’t eiland in de zee stroomde. Daar ff gezeten en rondgelopen. Leuk, alle mensen kwamen daar. Mensen die een tour deden, mensen die een 4x4 gehuurd hadden, en ook locals met hun 4x4 die bier gingen drinken en vissen. Gezellig! Daar in de buurt zaten trouwens enorme spinnen! Niet zo groot als vogelspinnen, maar wel heel vies, zoals spinnen eruit kunnen zien. Zie de foto.

Na ’t kreekje reden we door naar een andere bestemming. Maar eerst stopten we bij een vliegtuigje dat op ’t strand stond. Daarmee kon je de lucht in gaan om Fraser Island van boven te bekijken. Nou, zo’n kans laat ik niet schieten! Ik daar ingestapt, samen met wat leuke mensen, en een kwartiertje mogen genieten van ’t uitzicht. In de zee zagen we ‘stingrays’ en ‘sharks’ zwemmen. Het bos op ’t eiland zag er vanaf boven uit alsof ’t een grote Brocoli was. En we zagen een groot schipwrak liggen, waar we later bleken te stoppen. Af en toe maakte de piloot een grote bocht, en je kreeg echt flink wat G-krachten op je lichaam. Erg mooi dus, en ik kan in ieder geval zeggen dat ik vanaf ’t strand heb gevlogen.

Weer verder gereden, langs het oude schipwrak. Dit was erg mooi, want het lag al iets van 70 jaar op dezelfde plek. Er was alleen nog maar een verroest geraamte van over. Vind ik altijd leuk, hoe oude dingen vergaan. Ik hou bijvoorbeeld ook van oude auto’s die in tuinen weg staan te roesten, hoop zelf ook ooit zoiets neer te kunnen zetten. Anyway, op naar de volgende bestemming, de ‘Champagne Pools’. Dit was een stuk zee dat afgesloten was door rotsen. Er konden dus geen haaien komen en het was er veilig om te zwemmen. Natuurlijk ff uitgeprobeerd, leuk, die golven die over de rotsen spoelen en waar je kopje onder in gaat. Daarna was ’t tijd voor een lichte lunch en zijn we naar ‘Indian Head’ gereden, een rotspartij waar we opgeklommen zijn en die een mooi uitzicht op de stranden van Fraser gaven. Vervolgens nog naar ’t gekleurde zand. Ik zag niet veel kleur, maar de heuvels hadden wel enorm gave vormen. Tenslotte terug naar de kreek waar ik ff met een Engelsman heb staan kletsen.

Terug bij het resort ff snel gedouched, biertje gedronken en toen naar de Dingo Bar, waar er een Italiaanse avond was. Pizza! Wederom met dezelfde mensen als gisteren aan tafel gezeten, erg gezellig. Iedereen had een ‘jug’ bier besteld, dus wederom genoeg alcohol binnen gekregen. Ach, als ’t maar leuk is. Daarna nog ff zitten kletsen met wat mensen in het resort. Morgen vroeg weer op, want we vertrekken weer om acht uur.

27-03-2011 Laatste dagje Fraser
Pff, dat was weer vroeg vanochtend. En ik kon merken dat ik genoeg bier gedronken had, moest er elke twee uur uit om te plassen. Grappig, Ozzie had Antoine buitengesloten vannacht toen die naar de w.c. ging, omdat de deur openstond (hij dacht dat iedereen lag te slapen). Je kan niet alles hebben… Anyway, weer een goed ontbijtje gehad. Daarna zo gaar als een klontje de bus in, om Fraser Island verder te verkennen. Het weer zat een beetje tegen, heeft de halve dag geregend. Maar desondanks toch een paar leuke dingen gedaan. Eerst naar Lake Wabby gelopen, dat naast een grote zandverstuiving licht. Echt een erg mooi plaatsje met groen helder water, waar je grote ‘Catfish’ zag zwemmen (volgens mij zijn dat meervallen, maar weet ’t niet zeker). Daarna over de zandverstuiving gelopen en door ’t bos.

’s Middags uitgebreide lunch in een ander resort. Daarna met ons ‘avondgroepje’ buiten gezeten, was gezellig. Vervolgens naar een ander meer gereden, weer met prachtig witte stranden. We zaten ons eerst wat te vervelen, maar toen begon er eentje een sneeuwpop van zand te bouwen. Was erg grappig om daar mee bezig te zijn, af en toe moet je je kinderjaren weer naar boven halen… Daarna begon ’t wel erg hard te regenen, dus hebben we ff in de bus zitten schuilen en hebben daar koffie gedronken. Vervolgens naar een restaurant in de buurt van de boot, waar we ons vermaakt hebben met flipperen. Om vijf uur hadden we de boot terug, die er zo’n drie kwartier over deed. Toen met de shuttle naar ’t hostel. Wederom mazzel, want ik zit nu met twee man op een vijfpersoonskamer, en heb weer een tweepersoons bed weten te bemachtigen. Super op deze manier!

Snel ff gedouched en een was gedraaid. Daarna met Antoine naar de Chinees gelopen, daar wat eten gehaald (reteduur) en in ’t park op zitten eten. ’t Blijft leuk om met die kerel te kletsen, want we denken over veel dingen ‘tzelfde. Hij is bijvoorbeeld ook gek op katten, daar heb ik ‘r nog niet veel van meegemaakt. En aangezien we ongeveer dezelfde opleiding en leeftijd hebben, geeft dat ook weer genoeg gespreksstof. Vervolgens terug in ’t hostel ff op ’t laptopje zitten tikken en met Jasmijn geskyped. Daarna nog ff lezen en vroeg gaan slapen. Morgen om half elf de bus naar Brisbane, daar zal ik om zes uur ’s avonds aankomen. De afgelopen paar dagen vond ik ’t alleen reizen niet zo erg meer, ik ben er nu wat meer aan gewend en ’t geeft me goed de kans met allerlei leuke mensen te kunnen praten! Desalniettemin heb ik nog steeds zin om naar Nederland terug te gaan, maar omdat dat nog maar een weekje duurt zal ik hier ook nog zeker ff genieten! O ja, tenslotte: geen Dingo gezien op Fraser Island. Je kunt niet alles hebben…

28-03-2011 Reisdagje
Uit mezelf al aardig op tijd wakker vanochtend, iets na achten. Gedoucht, ontbijtje gemaakt en afscheid genomen van Antoine. De shuttle kwam om tien uur, die mij naar de Greyhound bracht. Daar ontmoette ik nog wat mensen uit mijn groepje van Fraser, dus was wel gezellig. In de Greyhound veel zitten lezen, ben nu bezig in een nieuw boek van Stephen King (m’n favoriete schrijver). Anyway, veel plaatsjes aangedaan, af en toe gestopt en eigenlijk ging de reis best wel snel. Om zes uur kwam ik aan in Brisbane.

Daar had ik ’t eigenlijk wel gehad met het weer opnieuw zoeken van m’n hostel. Ik ben in een taxi gestapt en die bracht mij er voor 10 dollar heen. Weliswaar ’t verkeerde hostel, maar degene waar ik moest zijn lag in de buurt, dus dat was verder geen probleem. Heb wel weer een prima kamer. Daarna ff de stad in geweest, wat gegeten bij Hungry Jacks. Leuke videoclips hebben ze daar, van die oude van Madonna en Michael Jackson, kon me d’r best mee vermaken! Terug in ’t hostel tijd bezig geweest met schrijven van blog en foto’s uitzoeken. Had er weer een paar honderd, waarvan ik een mooie selectie moest maken. Morgen wordt een dagje stadten, vind ik altijd leuk. Wat shoppen en misschien een filmpje pakken. Eens kijken wat Brisbane te bieden heeft!

Nog ff wat reacties:

@ Piet: Ha pa, nog steeds lekker zonnig in Polen? Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik zat op Fraser Island die dag, had geen bereik… Gelukkig had ik je van te voren al gesmst! Anyway, jij en ma moeten ook maar eens naar de andere kant van de wereld. Ik ontmoet hier een hoop ‘oudere’ mensen die dat nog doen! Gaaf hoor! See yah soon!

@ Ans: Ja, dat taniger zit er inderdaad niet in. Ik denk dat ik een tattoo op m’n buik ga laten zetten met daarop ‘made bij McDonald’s’. O ja, bij deze nodig ik mijzelf graag uit om weer eens op zondag bij jullie te komen eten! Nee, geintje, ik ga d’r weer gezond eten en sporten straks in Holland. En al die beestjes? Ach die wennen wel, heb weer een mooie foto voor je geplaatst!

@ Hillie: heb weer een hoop spannende dingen meegemaakt, gaaf hoor! Fraser Island had jij denk ik ook wel erg mooi gevonden!

@ Yvonne: Wow, gefeliciteerd! Hoop dat alles goed gaat en jullie gelukkig worden met z’n vieren! Thanx voor de tip! Ik moet trouwens nog ff kijken of België ’t wordt, de scholen waar Jasmijn een opleiding wilt gaan doen zijn een beetje moeilijk. Maar ach, ik hou van Holland, dus geen problemen mee om hier te blijven! Lijkt me wel een keertje leuk om eens bij jullie langs te komen, heb Oostenrijk eigenlijk alleen maar vanuit de auto kunnen bezichtigen(file voor de tunnel). Groetjes!

  • 28 Maart 2011 - 12:54

    Mark:

    He Guido,

    Dat ziet er allemaal prima uit. Hier in Utrecht gaat alles gesmeerd. Deze week begint de verhuizing, ik hoop dat het allemaal snel af is. Met een beetje geluk kan je binnenkort als je weer in Nederland onze nieuwe crib in zijn volle glorie bezichtigen.

    Nog veel plezier en tot snel,

    Mark

  • 28 Maart 2011 - 13:34

    Raimond:

    Hoi Guido...

    Jeetje, nog even en dan alweer(!?) terug. Wat een gigantische ervaring heb je opgedaan zeg...en gelukkig dat ze all over the world McDonalds hebben :-)
    Zelf verhuis ik overmorgen richting Breda..dus mocht Antwerpen doorgaan. Dan blijven we bij elkaar. Fijne dagen nog en tot' in levenden lijfe...'
    Groet,
    Raimond.

  • 28 Maart 2011 - 16:04

    Erna:

    Ha Giepietje, en zo gaan we echt overmorgen aan onze laatste week beginnen, mooie foto.s weer, lijkt me zeker mooi dat fijne zand.
    Maak maar een afspraak met die kerel die ook van katten houdt, die is bij deze al uitgenodigd, heeft hij ooit wel eens een kat met 1 oog gezien, of eentje van bijna 10 kilo? Dus we zien hem hier wel.
    wordt wel afkicken voor de poesjes hier, want al die maanden lagen ze op jouw bed s.nachts.
    Geniet jouw laatste weekje nog, en dan staan Jasmijn en ik weer op schiphol. liefs.

  • 28 Maart 2011 - 16:29

    Hillie:

    Wow ! Dat Fraser Island zou inderdaad wel wat voor mij zijn. Mooie zonsondergangen, witte stranden en blauwe oceaan. Jullie zandpop is helemaal te gek ! Wat dacht je ? Als er geen sneeuw is verzinnen we wel wat anders.

  • 28 Maart 2011 - 19:54

    Joost:

    hoi ouwe dikzak :) ik lees/zie dat je je prima vermaakt daaro heel herkenbaar allemaal. Heb je je nog een beetje vermaakt in de barretjes in arlie beach?
    Je weet toch... De beste manier om nieuwe vrienden te maken is in de kroeg!

    daarover gesproken als je 6 april weer s n keertje thuis ben lijkt t je dan tof als ik eens langskom op de 8e van april dan moet je denk ik wel enigszins over je jet-lag heen zijn toch?!

    latorzzz Joost

  • 28 Maart 2011 - 21:28

    Harm:

    Ik zie de je de laatste dagen wel goed door komt aan de oostkust. Ben benieuwd of ik daar ook nog ga komen. Ik begrijp wel waarom je eerder naar huis gaat, met al die tours die jij doet is het geld snel op. Je bespaart dan weer op t Mc eten. Hoeveel ronder ben je inmiddels geworden? Nog even volhouden dan mag je getransporteerd worden naar het zonnige Holland! Ciao

  • 29 Maart 2011 - 09:14

    Jeroen:

    G-man!

    Klinkt weer goed allemaal kerel, geniet er nog even van as long as it lasts..

    Als je terug bent gaan we zeker weer naar Olievjee en de Mac.

    Cheers,

    J

  • 01 April 2011 - 18:15

    Piet:

    Hier nog even een reactie naar het paradijs. Want dat is het zeker daar.
    Geniet nog die laatste week, maar ook dat gaat je lukken. We zien elkaar niet gelijk als je tereg bent. maar ja na zoveel maanden moet dat geen probleem zijn

  • 01 April 2011 - 18:20

    Ertje:

    Het fijnste zand ter wereld

    Het mooiste strand ter wereld

    En de lelijkste vent ter wereld ;)

    Tot volgende week ouwe!

  • 02 April 2011 - 11:07

    Henk:

    Nou Guido Man... Prachtige fotos... Lijkt mij dat jij de beste tot het eind hebt bewaard... Een gooie reis naar huis gewenst en veel sterkte met het wennen aan realiteit..ha,ha...
    Hier is alles goed... Opa viert z'n 77ste jaar vandaag (Oma vorige week) en vanavond gaan wij met z'n allen naar de Keg. Oh...wij kregen nog 20cm sneeuw vanacht.... Australia lijkt steeds mooier!!!
    Tot horens
    Henkster

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

guido

ff de winter ontvluchten...

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 52036

Voorgaande reizen:

09 November 2010 - 06 April 2011

Giepstar in kangoeroeland

Landen bezocht: